Zajęcia klas pierwszych w ramach projektu Collegium Młodych Talentów.
1.
26 lutego 2109r. uczniowie klas pierwszych po raz pierwszy uczestniczyli w zajęciach w ramach projektu Collegium Młodych Talentów.
Uczniowie spotkali się z prowadzącym zajęcia w ogromnej auli, otrzymali teczki i indeksy jak prawdziwi studenci. Tematem pierwszych zajęć był – Bohater. Uczniowie dzielili się wiedzą na temat swojego bohatera, śpiewali piosenki i malowali kredkami.
Po zajęciach na uczelni pojechali do Muzeum Narodowego, gdzie przypomnieli sobie, jak należy się tam zachować. Oglądali stroje, fotografie, zachwycali się pięknem obrazów. Wielkie zainteresowanie wzbudziła rzeźba z klocków LEGO. Zadawali pytania, chcąc jak najwięcej się dowiedzieć. Dla większości była to pierwsza wizyta w muzeum. Wszyscy byli zadowoleni z lekcji, która miała inny charakter niż zazwyczaj.
A. Maciejczyk
2.
Drugie spotkanie w ramach projektu odbyło się w Muzeum Narodowym w Warszawie. Tematem lekcji był artysta i jego dzieła. Uczniowie oglądali prace malarzy i rzeźbiarzy. Dowiedzieli się, jakich narzędzi potrzebują w swojej pracy. Ciekawostką dla dzieci było to, że farby malarz wytwarzał sam z naturalnych składników. Spoiwem, które łączyło dany proszek było żółtko . Wszyscy z zaciekawieniem oglądali materiały, z których powstają rzeźby, wybierali ten najbardziej trwały. Mogli zobaczyć różnicę między rzeźbą i płaskorzeźbą. Wszyscy uważnie słuchali i wyczerpująco odpowiadali na pytania.
A. Maciejczyk
3.
26 marca 2019r. klasy pierwsze odwiedziły uczelnię Collegium Civitas w Pałacu Kultury i Nauki. Tam kontynuowali rozmowę o superbohaterach. Mowa była o cechach, które posiada bohater i czym on się charakteryzuje. Uczniowie dzielili się swoimi przemyśleniami i opowiadali o tym, co podziwiają u swoich bohaterów. Rozwiązywali krzyżówkę, pracowali w grupach. Podczas zajęć wyjaśnili pojęcie „autorytet” i „idol”. Na koniec malowali portret osoby, którą chcieliby naśladować.
Druga część zajęć odbyła się w muzeum. Uczniowie zapoznali się z insygniami królewskimi. Rozmawiali o sposobach upamiętniania władców. Ciekawym zadaniem okazało się rozpoznawanie wizerunków władców na banknotach. Prowadząca zwróciła uwagę na portret reprezentacyjny i czym on się różni od innych.
Uczniowie na obrazach szukali atrybutów charakteryzujących przedstawioną osobę. Na kartach pracy rozpoznawali postaci mitologiczne i łączyli je z odpowiednimi atrybutami.
Wszyscy byli zaangażowani podczas zajęć, uważnie słuchali, zadawali dodatkowe pytania. Wizyty w muzeum na pewno będą miło wspominać, a zdobytą wiedzą dzielić się z innymi.
A. Maciejczyk