Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Belsku Dużym

Poznajemy Wielkopolskę

W dniach 1-3 czerwca klasy siódme wzięły udział w wycieczce Szlakiem Piastowskim zorganizowanej w ramach programu "Poznaj Polskę".

W Wielkopolsce

W dniach 1-3 czerwca klasy VII wzięły udział w wycieczce do Wielkopolski. Wycieczka została zorganizowana w ramach programu "Poznaj Polskę" i przebiegała pod hasłem "Szlak Piastowski". Podczas wycieczki mieliśmy okazję poznać z bliska miejsca, o których uczymy się na lekcjach historii.

Zwiedziliśmy pierwszą stolicę Polski - Gniezno, gdzie zwiedziliśmy Katedrę gnieźnieńską, w której koronowano pierwszych królów Polski. Zobaczyliśmy słynne Drzwi Gnieźnieńskie, na których opowiedziana jest historia życia i śmierci św. Wojciecha. Mieliśmy okazję zobaczyć relikwie św. Wojciecha, które znajdują się w Katedrze.

Odwiedziliśmy również Biskupin, gdzie około VIII wieku p. n. e. istniała osada kultury łużyckiej, a później we wczesnym średniowieczu, osada prasłowiańska. Mieliśmy także okazję odwiedzić Ostrów Lednicki i obejrzeć pozostałości piastowskiego grodu w którym prawdopodobnie Mieszko I dokonał chrztu Polski. W Poznaniu, wspólnie z przewodnikiem, zwiedzaliśmy zabytki tego miasta, m. in. Stary Rynek z Ratuszem, Pałac Górków, Kościół Farny. Mieliśmy okazję zobaczyć poznańskie Koziołki i zakupić pyszne rogale świętomarcińskie. Następnie zwiedziliśmy Pałac Działyńskich a na Wzgórzu Przemysła Zamek Królewski i Kościół Franciszkanów. Udaliśmy się także na Plac Wolności, gdzie z bliska zobaczyliśmy Hotel Bazar, Muzeum Narodowe czy Bibliotekę Raczyńskich. Zawędrowaliśmy także na Plac Mickiewicza, gdzie znajduje się pomnik naszego wielkiego wieszcza oraz Uniwersytet nazwany jego imieniem. Podeszliśmy pod wspaniały Zamek Cesarski, który zrobił na nas ogromne wrażenie.

Ostatnim punktem naszej wycieczki był przepiękny Zamek w Kórniku. W trakcie zwiedzania zamku poznaliśmy postać hrabiego Tytusa Działyńskiego i legendę o "Białej Damie", której zdarza się czasami błąkać po zamku.

Poza aktywnym zwiedzaniem wielu ciekawych i ważnych historycznie miejsc, znaleźliśmy również czas na wspólne spędzanie czasu, zabawy i gry zespołowe. Z wycieczki wróciliśmy pełni wrażeń, pozytywnej energii i wyposażeni w wiedzę dotyczącą historii naszego państwa.