Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Belsku Dużym

Klasy I

Zajęcia klas pierwszych w ramach projektu Collegium Młodych Talentów. 

1.

26 lutego 2109r. uczniowie klas pierwszych po raz pierwszy  uczestniczyli w zajęciach  w ramach projektu Collegium Młodych Talentów.

Uczniowie spotkali się z prowadzącym zajęcia w ogromnej auli, otrzymali teczki i indeksy jak prawdziwi studenci. Tematem pierwszych zajęć był – Bohater. Uczniowie dzielili się wiedzą na temat swojego bohatera, śpiewali piosenki i malowali kredkami.

Po zajęciach na uczelni pojechali do Muzeum Narodowego, gdzie przypomnieli sobie, jak należy się tam zachować. Oglądali stroje, fotografie, zachwycali się pięknem obrazów. Wielkie zainteresowanie wzbudziła  rzeźba z klocków LEGO. Zadawali pytania, chcąc jak najwięcej się dowiedzieć. Dla większości była to pierwsza wizyta w muzeum. Wszyscy byli zadowoleni z lekcji, która miała inny charakter niż zazwyczaj.

A. Maciejczyk

 

2.

Drugie spotkanie w ramach projektu odbyło się w Muzeum Narodowym w Warszawie. Tematem lekcji był artysta i jego dzieła. Uczniowie oglądali prace malarzy i rzeźbiarzy. Dowiedzieli się, jakich narzędzi potrzebują w swojej pracy. Ciekawostką dla dzieci było to, że farby malarz wytwarzał sam z naturalnych składników. Spoiwem, które łączyło dany proszek było żółtko . Wszyscy z zaciekawieniem oglądali materiały, z których powstają rzeźby, wybierali ten najbardziej trwały. Mogli zobaczyć różnicę między rzeźbą i płaskorzeźbą. Wszyscy uważnie słuchali i wyczerpująco odpowiadali na pytania.

A. Maciejczyk 

3.

26 marca 2019r. klasy pierwsze odwiedziły uczelnię Collegium Civitas w Pałacu Kultury i Nauki. Tam kontynuowali rozmowę o superbohaterach. Mowa była o cechach, które posiada bohater i czym on się charakteryzuje. Uczniowie dzielili się swoimi przemyśleniami i opowiadali o tym, co podziwiają u swoich bohaterów. Rozwiązywali krzyżówkę, pracowali w grupach. Podczas zajęć wyjaśnili pojęcie „autorytet” i „idol”. Na koniec malowali portret osoby, którą chcieliby naśladować.

Druga część zajęć odbyła się w muzeum. Uczniowie zapoznali się z  insygniami królewskimi. Rozmawiali o sposobach upamiętniania władców. Ciekawym zadaniem okazało się rozpoznawanie wizerunków władców na banknotach. Prowadząca zwróciła uwagę na  portret reprezentacyjny i czym on się różni od innych. 

Uczniowie na obrazach szukali atrybutów charakteryzujących przedstawioną osobę. Na kartach pracy rozpoznawali postaci mitologiczne i łączyli je z odpowiednimi atrybutami.

Wszyscy byli zaangażowani podczas zajęć, uważnie słuchali, zadawali dodatkowe pytania. Wizyty w muzeum na pewno będą miło wspominać, a zdobytą wiedzą dzielić się z innymi.

A. Maciejczyk