Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Belsku Dużym

Klasy trzecie w Małopolsce.

Wadowice – Kraków – 0jców, to trasa wycieczki, na którą wybrali się w dniach 28–29 września uczniowie klasy III A i III B wraz z wychowawczyniami p. Anetą Maciejczyk i p. Małgorzatą Więckowską oraz dodatkowymi opiekunkami p. Haliną Łaski i p. Katarzyną Prokopczyk.

Wyjazd planowany był na maj 2020,  niestety koronawirus przeszkodził w realizacji planów. Jednak, chociaż w późniejszym terminie, udało się w roku 100-lecia urodzin Jana Pawła II, patrona naszej szkoły, odwiedzić miejsca silnie związane z tą postacią.

Najpierw pojechaliśmy tam, gdzie wszystko się zaczęło, do Wadowic. Z radością i dumą kroczyliśmy ścieżkami Karola Wojtyły. Odwiedziliśmy nowoczesne biograficzne Muzeum Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II. To tu, 18 maja 1920 roku, urodził się Karol Wojtyła, późniejszy papież - święty Jan Paweł II. Zagościliśmy w rodzinnym domu naszego patrona, byliśmy w kościele, gdzie przyjął wszystkie swoje pierwsze sakramenty i pełnił posługę ministranta. Spacerowaliśmy ulicami miasta, a przewodnik przybliżał nam miejsca bliskie sercu naszego patrona. Na koniec odpoczęliśmy w cukierni, gdzie mogliśmy smakować papieskie kremówki, o których z rozrzewnieniem wspominał Jan Paweł II podczas jednej z pielgrzymek do rodzinnego miasta.

Następnie udaliśmy się do Krakowa. Odwiedziliśmy Wawel, podziwialiśmy zabytki dawnej stolicy Polski. Udało się również zrobić drobne zakupy pamiątek w słynnych Sukiennicach. Mieliśmy też szczęście usłyszeć jak bije dzwon Zygmunta, a przecież zdarza się to rzadko, kilka razy w roku. Zmęczeni, ale zadowoleni udaliśmy się na nocleg do hotelu Galicja w Wieliczce.

Kolejny dzień naszej wycieczki spędziliśmy w Ojcowskim Parku Narodowym. Przepiękne i niezwykłe widoki zachwycały nas na każdym kroku. Między innymi Jaskinia Ciemna, Brama Krakowska, Maczuga Herkulesa, zamek na Pieskowej Skale pozostaną na długo w naszej pamięci.

Do domów  wróciliśmy pełni wrażeń i nadziei, że uda nam się w przyszłości zwiedzać i podziwiać kolejne piękne miejsca naszej Ojczyzny.