Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Belsku Dużym

Dzień zdrowia - lekcja otwarta dla klas młodszych

On May 27, I had the pleasure of teaching lesson to grades 1-3 about healthy eating. 

27 maja miałam przyjemność prowadzić lekcję w klasach 1-3 na temat zdrowego odżywiania.

On May 27, I had the pleasure of teaching lesson to grades 1-3 about healthy eating. To bring this topic to the young students, I used a multimedia presentation. I tried to get my students interested and I think I did it well, because they had a lot of related questions. My main goal in these classes was to convince children that you can live without chocolate, chips or fast food etc., and instead you can eat, for example, fruit and vegetables. When I suggested that instead of sweets we can eat dates (because they are equally as sweet), some children were surprised to hear the name, because they had never heard of such a fruit. Now they know :-). After answering questions, I prepared a few puzzles for the students, of course they managed very well with them. Then  four volunteers received envelopes with special tasks (the content and results of these tasks can be found in the annex below). For me it was a very interesting experience to be able to work with such wonderful students. I hope that they also liked this type of lesson and let’s all remember, to eat healthy and to exercise (preferably in the open air).

27 maja miałam przyjemność prowadzić lekcję w klasach 1-3 na temat zdrowego odżywiania.  Aby przybliżyć ten temat moim kolegom i koleżankom posłużyłam się prezentacją multimedialną. Starałam się jak najbardziej zaciekawić uczniów i chyba mi się to udało, ponieważ było bardzo dużo rzeczowych pytań.  Moim głównym celem  na tych zajęciach było przekonanie dzieci, że można żyć bez czekolady, chipsów, fast food-ów itp.,  i zamiast nich możemy jeść np. owoce i warzywa.  Gdy zasugerowałam, że w miejsce słodyczy możemy zjeść daktyla (ponieważ jest równie słodki), niektóre dzieci zdziwiły się słysząc tę nazwę, ponieważ nigdy nie słyszały o takim owocu.  Teraz już wiedzą :-). Po udzieleniu odpowiedzi na resztę pytań, przygotowałam kilka zagadek dla uczniów, oczywiście bardzo dobrze sobie z nimi poradzili. Następnie czwórka ochotników dostała koperty z zadaniami specjalnymi (treść i wyniki tych zadań znajduję się w załączniku poniżej). Dla mnie było to bardzo ciekawe doświadczenie móc pracować z tak wspaniałymi uczniami. Mam nadzieję, że im również się podobała taka forma zajęć i pamiętajmy, aby odżywiać się zdrowo i uprawiać sport (najlepiej na świeżym powietrzu).