Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Belsku Dużym

Klasy piąte w Kotlinie Kłodzkiej

W dniu 13 maja 2019 roku uczniowie klas piątych wraz z wychowawczyniami wyruszyli na pięciodniową wycieczkę do Kotliny Kłodzkiej oraz Czech. Wyjazd planowany był od początku roku szkolnego, dlatego z utęsknieniem czekaliśmy na ten dzień.

Mimo wczesnej pory, bo wyjeżdżaliśmy o godz. 6.30, humory wszystkim dopisywały i tak było przez cały wyjazd.

Po kilku godzinach jazdy autokarem, pierwszym miejscem, w którym zatrzymaliśmy się był Wrocław. Pani przewodnik oprowadziła nas szlakiem wrocławskich krasnali. Zobaczyliśmy wiele ciekawych miejsc i zabytków, m. in. Ostrów Tumski i Stare Miasto.

Około godz. 18.00 dotarliśmy do pensjonatu „Szekla” w okolicach Stronia Śląskiego. Tam zjedliśmy obiadokolację i zakwaterowaliśmy się w pokojach. Radości było co niemiara…

Drugiego dnia wycieczki czekały nas nie lada atrakcje. Pierwszym punktem zwiedzania był Rezerwat Geologiczny „Błędne Skały”. Po dotarciu na miejsce, rozpoczęliśmy pieszą wędrówkę po górach. Większości z nas podobało się przeciskanie przez szczeliny skalne. Potem wspinaliśmy się po 665 schodach na najwyższy szczyt Gór Stołowych, czyli „Szczeliniec Wielki”. Podziwialiśmy piękne widoki, jak również oglądaliśmy fantastycznie wyrzeźbione formy skalne. Późnym popołudniem, nieco zmarznięci, ale w doskonałych nastrojach wróciliśmy do ośrodka. Po obiadokolacji mieliśmy okazję potańczyć na dyskotece. I tak zakończyliśmy drugi dzień naszej wycieczki.

Trzeciego dnia nadszedł wyczekiwany wyjazd do Skalnego Miasta w Czechach. Po wymianie złotówek na korony, przekroczyliśmy granicę polsko–czeską. Skalne Miasto to jedno z niewielu miejsc na świecie, gdzie można beż końca podziwiać piękno natury. Przepiękne kształty form skalnych wprawiły nas w zachwyt. Choć tego dnia pogoda nas nie rozpieszczała, tak samo zadowoleni, jak wcześniej, zaopatrzeni w czeskie czekolady wróciliśmy do pensjonatu.

Czwarty dzień wyjazdu spędziliśmy w Bystrzycy Kłodzkiej. Tam zwiedziliśmy Muzeum Filumenistyczne. Po obiedzie udaliśmy się do Twierdzy Kłodzkiej. Wiele emocji dostarczyło zwiedzanie podziemnych labiryntów. Pan przewodnik swymi opowieściami przeniósł nas kilka wieków wstecz. Po kolejnym dniu pełnym wrażeń, wcześniej niż dotychczas poszliśmy spać.

Piątek to był ostatni dzień naszej przygody. Po śniadaniu pojechaliśmy jeszcze do Muzeum Kamieni i Minerałów w Stroniu Śląskim. Tuż przed wyjazdem odbyliśmy spacer nad zalewem w Starej Morawie. Tak jak humory dopisywały nam w dniu wyjazdu na wycieczkę, tak samo cieszyliśmy się z powrotu do Belska, bo przecież „ wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej”. Oczywiście nie mogło zabraknąć wizyty w McDonalds. O godzinie 21.00 zakończyliśmy naszą wspólną przygodę w górach.

Wycieczka do Kotliny Klodziej była bardzo udana. Zapamiętamy ją na długo. Pamiątką pozostają zdjęcia i niezapomniane przeżycia. Zapraszamy do obejrzenia.

Wychowawczynie i uczniowie klas piątych