Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Belsku Dużym

Młody Lean Lider - Podsumowanie I etapu

W pierwszym etapie konkursu, który miał miejsce od października do grudnia, uczniowie wzięli udział w zajęciach prowadzonych przez opiekunów każdej z grup.

Na początku uczniowie poznali podstawowe zasady programu, dowiedzieli się co to oznacza być "Lean Liderem" i jak ogromną wartość stanowi tożsamość ich zespołu.

 Ale kim jest właściwie Młody Lean Lider? Uczniowie podczas projektu dowiedzieli się, że Młody Lean Lider to:

- człowiek w wieku 14-19 lat,

- Europejczyk ciekawy świata i jego różnorodności,

- poszukiwacz, który szuka rzetelnych źródeł wiedzy i informacji,

- wytrwały gracz zespołowy, gotowy na wyzwania i świadomy talentów swoich i i swojego zespołu,

- kreatywny młody człowiek wychodzący poza utarte szlaki i schematy,

- otwarty umysł nastawiony na rozwój, dokonujący oceny swoich wyników,

I najważniejsze - Młody Lean Lider to przyszły pracownik europejskiego rynku pracy, którego w przyszłości będą pożądać pracodowacy.

 

W pierwszym etapie uczniowie koncentrowali się głównie na rozwoju postaw niezbędnych w pracy zespołowej, podziale i planowaniu zadań oraz wspólnym rozwiązywaniu problemów. Każda z grup wymyśliła swoje logo i slogo. Uczniowie podzielili się pracą w swoim zespole i każdemu z nich została przydzielona odpowiednia funkcja. Następnie każda z grup otrzymała zadanie do rozwiązania - zbudowanie rakiety, która miała spełniać określone kryteria klienta. Grupy rozpoczęły projektowanie swojej rakiety, która nie zawsze spełniała wymogi klienta. Kiedy wreszcie udało się stworzyć rakietę spełniającą wszystkie narzucone kryteria, każda z grup rozpoczęłą produkcję swojego produktu. Zadanie polegało na wyprodukowaniu jak największej liczby rakiet w ciągu zaledwie 7 minut. Podczas tego etapu uczniowie musieli przeanalizować kalkulację swoich kosztów, cały czas usprawiniać proces produkcji oraz symulować proces wytwórczy. Na końcu każdej lekcji lider zespołu raportował wyniki swojej grupy. Ostatnim zadaniem w tym etapie było stworzenie przez grupę prezentacji podsumowującej, która pokazywała przebieg całego etapu i pracę zespołu. Do drupiego etapu zakwalifikowała się jedna grupa z naszej szkoły, reprezentanci klasy VIII A.