Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Belsku Dużym

Klasy trzecie w Górach Świętokrzyskich

W dniach 4-7 czerwca 2018r. klasy trzecie wraz z opiekunkami wyjechały w Góry Świętokrzyskie.  Celem wycieczki było poznanie uroków ziemi świętokrzyskiej, jej walorów kulturowych i historycznych. Mimo wczesnej pory,  humor wszystkim dopisywał. Na parkingu przywitał nas zbój Szydło, który towarzyszył nam przez cały wyjazd opowiadając o przepięknym terenie świętokrzyskim.

Pierwszym wyzwaniem dla nas  było wejście szlakiem na św. Krzyż. Trochę zmęczeni, ale szczęśliwi dotarliśmy na górę, gdzie zwiedziliśmy klasztor oraz obejrzeliśmy prezentację i wystawę w Muzeum Przyrodniczym Świętokrzyskiego Parku Narodowego. W drodze powrotnej podziwialiśmy gołoborza. Powoli zmierzaliśmy do Średniowiecznej Osady, gdzie mogliśmy poznać życie mieszkańców i zobaczyć  jaką pracę wykonywali. Po zdobyciu wiedzy czekała na nas gra terenowa, w której rozwiązywaliśmy zagadki, szukaliśmy miejsc w osadzie, zdobywaliśmy punkty. Udało nam się rozwiązać wszystkie łamigłówki. Z nagrodami w formie ręcznie wykonanych bransoletek przyjechaliśmy do pensjonatu na obiadokolację. Mimo zmęczenia było wielu chętnych , by jeszcze poskakać na „dmuchawcach”.

Kolejnego dnia po śniadaniu udaliśmy się do Wioski Czarownic- BABYJAGOWA. Tam w towarzystwie czarownicy odwiedziliśmy domek Jasia i Małgosi, łódź Wikingów oraz jaskinię Zbója Madeja. Wszyscy przeszli tunelem strachu. Po zabawie wróciliśmy do pensjonatu na obiad i wyruszyliśmy w dalszą podróż. Pojechaliśmy do Europejskiego Centrum Bajki im. Koziołka Matołka w Pacanowie. Tam poznaliśmy wiele europejskich bajek, postaci z nimi związanych. Były też bajki, które sami czytaliśmy. Następnie udaliśmy się na krótkie przedstawienie teatralne z marionetkami. Wszyscy byli zachwyceni atrakcjami w centrum. Po powrocie do pensjonatu czekał na nas już grill. Zmęczeni poszliśmy spać, by zdobyć siły na następny dzień pełen atrakcji.

Trzeci dzień to wyjazd do Krajna do Parku Rozrywki. Tam zobaczyliśmy miniatury znanych budowli na świecie. Obejrzeliśmy film w 6D. Najwięcej wrażeń dostarczył park linowy. Każdy dzielnie pokonywał przeszkody.  Po obiedzie mogliśmy korzystać z różnych atrakcji typu: trampoliny, jazda na skuterach, a nawet pływanie łódeczkami i w kulach po wodzie. Pogoda nam dopisała, więc cały dzień spędziliśmy aktywnie na powietrzu.

Ostatni dzień to zwiedzanie Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach. Dowiedzieliśmy się, w jaki sposób powstaje animacja. Nawet taką stworzyliśmy podczas przygotowanych dla nas warsztatów. Po zabawach i obiedzie wyruszyliśmy z Kielc w drogę powrotną. Zatrzymaliśmy się koło najstarszego dębu Bartka, który na każdym zrobił nie lada wrażenie. Wieczorem na parkingu przed szkołą czekali już stęsknieni rodzice.

Była to wycieczka pełna zabawy i rozrywki.  Dostarczyła każdemu wiele radości. Była okazją do integracji zespołów klasowych.  Bawiąc się mogliśmy wiele dowiedzieć się o pięknej świętokrzyskiej ziemi. Dziękujemy panu przewodnikowi- Zbójowi Szydło za ciekawe opowieści.