Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Belsku Dużym

Nad Zatoką Gdańską

W dniach 2-5 kwietnia 2019 r. uczniowie klas siódmych byli na klasowym wyjeździe nad Zatoką Gdańską.

Udało nam się bardzo dużo zobaczyć i doświadczyć. Pierwszego dnia podróży zwiedziliśmy Akwarium w Gdyni i uczestniczyliśmy w zajęciach laboratoryjnych w Centrum Edukacji w budynku Akwarium. Uczniowie rozpoznawali muszle, oglądali różne preparaty pod mikroskopem, odgadywali zagadki. Lekcja była bardzo interesująca. Po zajęciach mogliśmy zobaczyć statki cumujące przy brzegu, miedzy innymi historyczny statek wojenny " Błyskawica".

Drugi dzień rozpoczęliśmy od długiego, ale bardzo interesującego zwiedzania Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Uczniowie dowiedzieli się zarówno o historii czasów do wojny, jak również w jej trakcie i po zakończeniu. Cała ekspozycja i wizualizacja były bardzo efektowne i wartościowe dla zwiedzających. Była to prawdziwa, bardzo bogata lekcja historii. Po zwiedzaniu muzeum przejechaliśmy do innego całkiem Centrum Edukacji Hewellianum. Tutaj uczniowie mogli się odprężyć i popróbować wielu ciekawych doświadczeń z dziedziny fizyki.

Trzeci dzień był również bogaty w doświadczenia i naukę. Po śniadaniu zwiedziliśmy obóz koncentracyjny z okresu II wojny światowej w Sztutowie, byliśmy na Westerplatte i w Centrum Solidarności w Gdańsku, gdzie udało nam się spotkać obecną Panią Prezydent Gdańska oraz byłego Prezydenta Polski p. Lecha Wałęsę. Muzeum zrobione również bardzo efektownie, jak muzeum II Wojny Światowej. Uczniowie mieli możliwość doświadczyć tego i dowiedzieć się dogłębnie, o co Polacy walczyli przez tyle lat dzięki "Solidarności".  Dzień zakończył się spacerem po Gdańsku, ulica Mariacką i Długim Targiem z symbolicznym Neptunem.

W drodze powrotnej, w piątek, zwiedziliśmy bardzo okazały Zamek Krzyżacki w Malborku.

Do Belska wróciliśmy w godzinach wieczornych, zadowoleni i pełni wrażeń.

Ten wyjazd z pewnością na długo pozostanie w naszej pamięci.